Target.online – Identitetsdesign & Web

BAKGRUNN

Target.online er en tjeneste fra Heidrun Folkefinansiering AS, som har spisskompetanse på eiendomsutvikling og finansiering av eiendomsprosjekt. Deres mål er å gjøre Target til den foretrukne crowdfundingplattformen for eiendom. Selskapet venter på konsesjon fra Finanstilsynet og regner med å lansere tjenesten innen kort tid.

BRANDstasjonen har utviklet logo og profil for selskapet. Vi har også designet nettsider. Her har vi spesialtegnet ikoner og illustrasjoner og levert illustrasjoner til animasjon.

Design-Team

Kaj Standal Clausen og Jørgen Korneliussen.

Programmering

Fintech Neo AS

Det Norske Videnskaps-Akademi – Visuell identitet

Det Norske Videnskaps-Akademi Profilmanual

Bakgrunn

Det Norske Videnskaps-Akademi ble stiftet i 1857, og er en frittstående, landsomfattende organisasjon som omfatter alle vitenskapelige disipliner. DNVA ønsket å modernisere sitt visuelle uttrykk basert på sin tradisjon og historie.

En oppdatering av profilen trengte etter vår mening et samtidig uttrykk med linjer fremover i tid. Vitenskap er et moderne prosjekt hvor ny kunnskap og nye metoder utvikles kontinuerlig. Samtidig ønsket DNVA å beholde seglet som element for å vise kontinuiteten i organisasjonen.

Vi oppdaterte seglet ved å forenkle elementene og kombinerte det med fonten "Titillium".

Den nye profilen skulle kunne gi rom for å vise mangfoldet i det vitenskapelige prosjektet. Det måtte altså være mulig å vise/antyde et stort spekter av fagdisipliner med forskjellig innhold og visuelle behov samtidig som man hadde et tydelig rammeverk som ivaretok DNVAs identitet.

Dette ble løst ved å benytte fargeflater og «overlays» for å gjøre illustrasjoner og bilder profilbærende og forbedre teknisk og estetisk kvalitet.

Design Team

Kaj Standal Clausen, Eli Renate Bye Sørensen og Jørgen Korneliussen.

PROGRAMMERING

Fintech Neo AS

Orgbrain – Visuell identitet

branding_orgbrain

Bakgrunn

Orgbrain er en online portal som hjelper styret å ha løpende kontroll på alle viktige prosesser de er ansvarlige for. Vi har laget logo og profil og har designet websider for selskapet.

Design Team

Kaj Standal Clausen, Eli Renate Bye Sørensen og Jørgen Korneliussen.

Webutvikling

Marianne Hval

Centre For Advanced Study – 25 års jubileum

Centre for Advanced Study 25 års jubileum

BAKGRUNN

Centre for Advanced Study fylte 25 år i 2017, og i den forbindelse laget vi jubileumsmateriell i form av plakat, program, roll-up, webbanner og banner til Facebook.

Vi hjalp også til med å utforme en jubileumslogo basert på deres opprinnelige logo.

Briefen innebar å utforme et matchende sett med jubileumsmateriell som skulle skille seg ut, og som samtidig skulle formidle senterets brede og tverrfaglige forskning.

Vi valgte å gå for fargerike, iøynefallende bilder som illustrerer flere områder innen de tre hovedkategoriene «Humanities/Theology», «Social sciences/Law» og «Natural sciences/ Medicine/Mathematics». Bildene er satt inn i en geometrisk grid med inspirasjon fra den opprinnelige profilmanualen.

Design:

Camilla Engerdahl Johannessen, Eli Renate Bye Sørensen, Kaj Standal Clausen.

Fintech Neo – Identitet

Fintech Neo Identitet - Brandstasjonen

Bakgrunn

Vi har utarbeidet fullstendig profil for Petrus Media. Profilen omfatter logo, appikon, visittkort, webside samt grafisk manual.

Petrus Media leverer appløsninger til flere kjente muséer og

gallerier. Profilen deres skal først og fremst leve online på deres webside. Vi har designet en funksjonell og luftig webside med et seriøst og moderne uttrykk. Websiden er responsiv og fungerer like godt på smarttelefon, som på nettbrett og desktop.

DESIGN:

Eli Renate Bye Sørensen og Kaj Standal Clausen

WEB:

Hemen Nabi og Eli Renate Bye Sørensen

Petrus Media – Identitet

Petrus Media identitet - Brandstasjonen

Bakgrunn

Vi har utarbeidet fullstendig profil for Fintech Neo. Profilen omfatter logo, webside og grafisk materiell. Fintech Neo leverer en rekke brukervennlige, digitale løsninger til sine kunder.

DESIGN:

Hemen Nabi, Eli Renate Bye Sørensen og Kaj Standal Clausen

Attend IT – Identitet

Attend IT websider

BAKGRUNN

Attend IT ønsket å skille seg ut i et marked med relativt like konkurrenter innen It-support. De ønsket å fremstå som et moderne og spennende alternativ til de tunge og trauste konkurrentene. Sky-Lagring er en essensiell del av tjeneste-tilbudet til Attend. Hexagon mønstrene som er vanlig på servere representerer også lagring i bikuben, og Attends medarbeidere er selvsagt flittige som bier. Hexagonmønstrene fungerer som designelementer, mens konkrete tegninger av bier i en distinkt moderne illustrasjonsstil fungerer som interessevekker og skiller Attend ut fra konkurrentene. Identiteten vil først og fremst leve på deres nettsider, så utformingen av disse var en primær oppgave.

Design og konsept:

Kaj Standal Clausen, Eli Renate Bye Sørensen og Jørgen Korneliussen.

Illustrasjoner:

Eli Renate Bye Sørensen

Webutvikling:

Hemen Nabi